Thursday, January 31, 2013

BULAN CINTA~

Assalamualaikum wbt.:)

Alhamdulillah, sekarang kita akan menjengah ke bulan Februari bagi tahun 2013.

Kepada Mak dan Ayah, Selamat hari ulangtahun perkahwinan yang ke-21 pada 1 Februari ini.
Kakak doakan agar bibit-bibit cinta sentiasa mekar dalam perhubungan suami isteri ye serta diberikan kesihatan tubuh badan. Moga berkekalan di dunia dan akhirat In sha allah.

Bila tiba bulan Februari je, mula la muncul kat tv semua cerita-cerita romantika..mula la main drama Jodoh, drama Akasia yang menggantikan drama Setia Hujung Nyawa (SHN).

Bercerita tentang SHN, ia adalah satu drama adaptasi daripada novel. Banyak benar drama, filem yang mengadaptasi novel sekarang ni. Macam dah jadi trend zaman sekarang. Untung lah si penulis novel. Hasil karyanya difilemkan.

Mengomel tentang jodoh pula, banyak rakan-rakan dan sepupu yang menyarankan untuk mencari teman lelaki dalam usia yang muda. Demonstrator makmal pun kata hal yang sama. Katanya, semakin bertambah usia, semakin kecil skop untuk kita bertemu pasangan hidup. Ye la kan, masa kita belajar..kita akan bertemu dengan macam-macam orang. Tapi bila kita dah bekerja, kita akan tertumpu dengan kumpulan manusia dengan skop yang lebih kecil. Contohnya, yang biasa kita lihat perkahwinan antara cikgu dengan cikgu.
Bagi dla, bila dah jodoh…tak kira usia atau kerja apa atau di mana, tetap akan bersatu. Kalau tak di dunia, In sha allah bertemu di akhirat. Perancangan Allah yang dirancang untuk hambanya begitu sempurna.

Tak lama lagi musim belajar akan bermula. Beberapa minggu lagi akan kembalilah ke daerah perilmuan.
Doakan agar dapat mengumpul ilmu dengan penuh molek ye~

Salam ceria semuanya :)

2 comments:

  1. jodoh tak kemana, yg pasti jodoh dengan buku ada depan mata huhu

    have good start of your new sem ! :)

    ReplyDelete
  2. hehe.. betul.betul.betul.

    thanks!

    doakan saya :)

    ReplyDelete