Tuesday, December 9, 2014

Hingga ke penghujungnya...

Assalamualaikum :)

Its been a while.

Dalam kesibukan menyiapkan berganda-ganda assignments dalam sehari..namun, tanpa kita sedari, urat-urat hijau di tangan makin berani menonjolkan diri. Huh? Patutlah dla tengok orang-orang yang lebih dewasa ni lebih banyaknya hiasan hijau di tangan.

Apakah itu petanda kita semakin berusia?

Sungguh, dalam kita sibuk dengan bermacam-macam hal...pasti kita akan meronta-ronta ingin keluar dari ranjau kesibukan.

Ketenangan.

Benar, itulah yang kita tercari-cari.

Tanpa jiwa yang tenang..hati kita sakit, jiwa kita kosong. Mungkin lebih urban digelar jiwa kacau. Fikiran kita bagaikan tercari-cari jalan keluar dari belitan tali yang berpintal-pintal.

Tapi yakinlah..tiada ujian yang Allah datangkan kepada kita melainkan kita mampu untuk menggalas dan menghadapinya. Bukankah telah dinyatakan, dalam kesusahan..pasti ada kesenangan. Bersusah-susah-susah-susah dahulu, bersenang-senanglah kemudian. In shaa Allah, tiada yang mustahil untuk kita kecapi..tiada yang mustahil untuk kita lakukan ..Sifat harus bagi Allah adalah boleh mengadakan atau meng-tiadakan. Itu antara input yang digenggam erat semasa Kursus Pra-perkahwinan tempoh hari. Aplikasinya, mudah dan telus. Aplikasikan dalam minda dan jiwa. Moga-moga rohaniah tenang. Mudah dalam urusan dunia dan akhirat.

Moga,
urat-urat hijau menjadi peneman setia untuk terus berusaha.

Moga,
belitan tali yang berpintal-pintal mudah diuraikan.

Itu semua nikmat Allah.

Terima kasih Allah untuk segala nikmat yang kau curahkan kepada kami...

#Nikmat yang manakah lagi perlu engkau dustakan?

1 comment:

  1. Mohon Dhila teruskan menulis... sudah lama terbengkalai blog ini..

    ReplyDelete