Sunday, November 13, 2011

Dan Gerimis Berbisik...

.Alhamdulillah.

tambah lagi satu novel yang dla khatamkan untuk cuti nie :)

novel Dan gerimis berbisik nie sebenarnya sambungan kepada novel Andai gerimis berhenti.

jikalau dulu tangan nie tak sengaja ambik novel Andai gerimis berhenti, sekarang pulak novel Dan gerimis berbisik hanya ada senaskhah lagi yang tinggal atas rak-rak novel Melayu Popular.

novel yang bercover biru nie menyambung kisah Aisya yang membawa diri ke Leicester bagi menenangkan perasaannya dan juga menyambung pelajaran kat sana.

Part yang best untuk intro ne bila Najmi, mak Aisya dan Hakim datang ke Leicester secara suprise untuk Aisya...dah banyak sembang-sembang, jalan-jalan sambil main salji, Najmi mencadangkan biar dorang nie menikah kat sana. Kan best tue dapat menikah kat tempat bersalji sesuai ngan warna persalinan pengantin dorang,puteh.

yang paling tragis juga bila Hisyam nie sibuk je nak balas dendam ngan Aisya..dah takde jodoh, apa boleh buat kan..anak dia meninggal pun dah ketentuan takdir..tak payah la berabis nak pomen-pomen keta biar eksiden apalagi cubaan bakar Impian Bonda...ish3..dah teremosi pulak part nie..nasib just cerita..


ye la kan..Najmi akhirnya koma bertahun jugakla gara-gara Hisyam..dan bersyukur pada endingnya dia menunjukkan perkembangan positif.."Abi panggil umi!" kata Dija pengarang jantung Aisya.

.TAMMAT.

Ada yang dla nak share sikit kat sini dengan anda..untuk ingatan kita bersama..InsyaAllah.

"Usaplah bahu emak ataupun memberi pelukan kepadanya. Mencium mereka juga membuatkan dosa-dosa kecil kamu terlerai kerana dia yang melahirkan kamu dan membesarkan kamu. Pandanglah wajahnya kerana di situ juga ada pahala"..Subhanallah

"Jangan tidur selepas subuh, rezeki susah datang kepada diri nanti.."
kalau dalam KCB 2, kalau tidur lepas subuh..rezeki akan dipatuk ayam~

************

Kepada adindaku, kakandamu mendoakan agar adinda dipermudah segala urusan ketika berhadapan dengan kertas-kertas sulit yang dikeluarkan kementerian. Moga sukses menjawab semua soalan dan menjawab dengan tenang meskipun kakandamu akan ke suatu kepulauan nanti..tunggu kami petang nanti.

Salam mesra ^^.

1 comment:

  1. Judul novelnya senada dengan lagu ciptaanku... Bisa di cek dsni ku upload d youtube baru-baru ini. https://youtu.be/-GyPAA6jM_M

    ReplyDelete