Tuesday, November 8, 2011

Melankolik Cinta


Alhamdulillah..khatam juga dla novel setebal 517 mukasurat nie...dan dla sangat gembira dengan jalan cerita novel nie..

bukan nak ambil hati sape-sape..tapi serius nie dla cakap..tengok muka dla sekarang. ada macam main-main ke??..

dla senyum je nie taw kat korang..

Novel nie mengisahkan kehidupan dan kisah hati seorang gadis yang bernama Ayu Alenda (macam kenal la nama nie kn??) yang tabah dalam menjalani zaman kanak-kanaknya, remajanya dan di alam dewasa.

dla sangat respect dengan persahabatan yang Alenda jalinkan bersama Midah, Imran Qaiser dan juga Murni, terutamanya Alenda dan Midah...ke mana ada Alenda, kat situ ada Midah. orang kata macam belangkas pun ble jugak. lepas tue baru ada Imran Qaiser. tambah pula dengan kisah Alenda yang boleh dikatakan mempunyai masalah hubungan keluarga yang agak complicated..dan dla pun da maafkan segala kesalahan Salina...biarlah dia mati dalam keadaan yang aman..aiseh :)

dla sokong jugak dengan pendirian penulis a.k.a Cikgu Rusila dalam keprihatinan beliau untuk mengubah persepsi orang kita terhadap anak yang dilahirkan sebelum terhasilnya akad nikah yang sah.

rasa cinta Imran Qaiser kepada Ayu Alenda sejak dia berpindah ke Desa Saujana hinggalah dia dewasa juga tak pernah pudar..asyik nak tahu je ye kat mana Alenda nie pergi...padanlah dengan ucapan 'Akan kukejar sejauh mana pun kau berlari kerana hatiku ada padamu'. setia sungguh cikgu letakkan sifat Imran nie kan..realitinya, bukan semua macam tue kn..betul tak?anda macamana pulak.. tepuk dada tanyalah selera.

p/s: kepada Cikgu Rusila, best rating untuk cikgu...n buatlah lagi novel ye..Insyaallah saya baca nanti ^^.

2 comments:

  1. mngubah persepsi org kita terhadap anak luar nikah ? O.o ce cite skit ape yg dubahnye

    ReplyDelete
  2. citenye cenggini...
    kalau dulu2, masyarakat kite ne slalunya akn pndang serong dgn anak luar nikah nie..tp mesej novel nie dya nk gtaw sebenarnya ank luar nikah tk bersalah ap2 pun..malah drg jgak boleh berjaya dan mndpt cinta drg mcm org lain jgak..
    pnjg lebo pulok ye..hee..

    ReplyDelete